Ingen bebis på g

2015-01-06 10:45:48 Blogg
» Kommentarer(0) «


Igår var sista besöket hos min barnmorska. En pigg och busig bebis där inne som skuttar för fullt. Eftersom det närmar sig 40 veckor (idag) så ringde hon in till förlossningen för att boka en tid åt mig. 

Jag hade själv ringt dit i fredags med anledning att jag ville ha en tid bokad för jag antog att man inte får en tid direkt men de sa att jag skulle återkomma på måndagen via min barnmorska då jag ändå skulle dit. 

När hon väl ringde var de lika snäsiga mot henne som mot mig. Hon fick trycka på rikigt ordentligt och var bestämd mot sköterskan på förlossningen innan jag slutligen fick en tid. Däremot så visste vi inte vad det var för tid, om det var dags för snitt, bli inlagd, möte med doktor.. Ingenting fick vi reda på. 

Jag blir så ledsen för jag har mina orsaker, jag har gått på klarasamtal både hos läkare och hos kuratorn och blivit beviljad ett snitt. Varför ska de bevilja nåt som de inte vill? Min barnmorska sa att det står två gånger klart och tydligt utan frågetecken men ändå ska de envisas, jag fattar inte?

Johan blev tokig och ringde igår em men ingen kunde svara varför det var så och att ingen doktor fanns tillgänglig så vi skulle ringa idag (tisdag) och försöka igen att få svar. 
 Vi fick till svar av sköterskan iallafall att det handlade om ett möte med läkare för att gå igenom och bestämma OM det blir nåt men mycket mer visste hon inte.

Det som gör mig ledsen är att man är i en utsatt situation. Det är väl bara föda vanligt tänker ni men förra förlossningen blev ett trauma för mig som slutade med akut kejsarsnitt och tiden efter var inte alls som vanligt. Speciellt när man blivit lovad något, både muntligt och skriftligt, sen blir man helt maktlös när de drar ut på det. Man kan ju liksom inte ångra sig på nåt vis.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback