Flicka/pojke?

2015-01-02 11:15:26 Blogg
» Kommentarer(0) «


Igår kväll så gick jag för mig att jag ville veta vad som stod i det förseglade kuvertet, en flicka eller pojke? Självklart så öppnade vi INTE, vi har inte en aning om vad det blir men ju närmare vi kommer dessto mer nyfiken blir man. Såklart spelar det ingen roll vad det blir men det är mer förberedelserna som man vill pyssla med. 

Till exempel kläder. Blir det en tjej så vill jag gärna att det blir pluttinuttigt med blommor och spets, ja ni vet. Blir det en pojke så älskar jag de lite tuffare kläderna. Självklart så kan flickor också ha det och tvärtom, jag säger inget om det men man väljer ju själv vad man tycker. Andra föräldrar får göra och ha precis som de vill jag lägger ingen som helst värdering i hur de klär sina barn, man gör som man vill. Men vi själva vill ha det så och den dag som Lo eller kotten säger att de vill ha något annat än vad jag tänkt så får det absolut ha så som de vill. Att pojkar har klänning och virse versa är helt okej för både mig och Johan! :) 

Men jag måste säga att det verkligen är SJUKT svårt att hitta neutrala kläder i det stora hela. Det blir liksom mest åt det gråa hållet känns det som samt svart och vitt. Ska försöka lägga upp bild lite senare på det som vi köpt hittills som jag (vi) fastnat för. Det är inte så många plagg utan det är för de första dagarna sen får vi fylla på vart efter som. Blir det en tjej så har vi som sagt 2 stora vakumpåsar med kläder....

Samma sak gäller bebisens rum, jag tycker det är så svårt hur inredningen ska se ut. Jag har ju en bild i mitt huvud hur jag vill att det ska se ut beroende om det blir en pojke/flicka. Och att göra det neutralt är så svårt :) speciellt när man har en flicka redan där allt är väldigt rosa och vitt som går i arv till bebis. 

Jag hoppas att ni förstår. 

Det svåraste för oss nu är att bestämma namn. Flicknamn har vi nog klart, vi har två att välja mellan. Däremot pojknamn, fy. De flesta är upptagna av vänner/bekanta och man vill inte förknippas med de.utan ett eget namn, som ingen annan i närheten har. Sen vill vi (jag) inte ha några långa namn så de får smeknamn utan då döper jag hellre barnet till smeknamnet. Tex maximilian, jag tycker det är för långt så då väljer jag hellre Max. Eller Samuel, få väljer jag hellre samme som namn. Det var bara exempel. Sen vill jag att det ska låta bra ihop med Lo men inte för lika, ex louie eller Leo. 

Har fått många tips på bo eller Björn men jag vill ju inte att det ska vara roligt eller ironi utan två fina namn som passar bra ihop. 

Jag har ett namn som jag jättegärna vill ha men som Johan totalvägrar. Jag blir så ledsen över att namnet inte kommer användas till vårt barn om det blir en pojke men man måste respektera varandra och kompromissa. Så nu står vi helt utan namn. Tips mottages gärna ☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback