Bocken

2014-12-22 22:58:10 Blogg
» Kommentarer(0) «


Här är projekt julbock. Det började med att jag skickade upp Johan i en jättehög med nedsågade träd som finns på parkeringen i rocklundaskogen. Själv stod jag nere och var beredd att ta emot Johan ifall han skulle ramla, eller ja så gott jag kan. Resten av tiden stod jag och blunda när han for och klättrade fram och tillbaka som en ekorre.

Väl hemma så blev det mitt jobb att klä Bocken med allt granris. Som tur var kunde jag vara i garaget där det är varmt och skönt. Två timmar tog det och mina händer är fulla utav skärsår och sticksår från den vassa barren! Lo tyckte att det fattades "en nopp" på bocken men vi försökte förklara att det fanns en men som inte syndes, hehe.. Barn alltså! 

Men nöjd blev jag och nu står den härutanför och vaktar huset! Däremot är jag rädd att nån ska gå förbi och sno den så inatt vaf jag uppe fyra ggr och tittade till den. Och kvar stod den imorse när jag vaknade!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback