Lo, 7 månader!

2013-02-07 22:52:20 Blogg
» Kommentarer(0) «


Hursomhelst. Lo har redan hunnit gå förbi sin sjumånadersdag, det går verkligen undan. Jag vill påminna om att jag inte vill skriva om Lo´s utvecklign för att skryta eller något liknande, utan endast för mig själv och de som är intresserade som vill hänga med alla framsteg och milstolpar som händer i hennes utveckling.
 
I mitt förra inlägg där hon var sex månader så chansade jag och johan att hon skulle krypa en månad senare, dvs nu. Två dagar innan hon blev 7 (månader) så tog hon sitt första "steg" men föll ner på magen pladask igen. Tre dagar efter hon blev 7 så tog hon flera krypsteg i taget som vi lyckades få med på film. Nu fyra dagar senare så kryper hon runt för fullt. Hon följer efter oss och ser hon oss inte så lyssnar hon efter våra röster. Ibland blir det en lite mellanlandning på magen då hon behöver vila men det tar inte lång tid tills hon är uppe och knatar iväg. MEN. det är inte slut där. Hade det varit så enkelt så hade det fortfarande varit lugnt. Hon har lärt sig att resa sig upp, mot bordet, soffan, hyllor, ja allt som hon når. Hon verkligen häver sig upp med hela sin kroppvikt. Och när hon väl står upp så tror hon att hon är stabilare än vad hon är och släpper båda händerna. Oftast så återfår hon balansen och tar tag i kanten igen men ibland  ramlar hon och då har hon lärt sig att hålla upp huvudet eller att sätta sig på rumpan.
 
I helgen när vi var hos min bror med familj gick Lo runt och skjutsade Milla i gåvagnen. Det gick superbra och Lo tyckte att det var så kul. Hon gick från ena sidan av rummet till andra.
 
Hon har blivit riktigt mammig och pappig. Hon håller stenkoll på oss och på dagarna om någon annan håller i henne så tittar hon på mig som om "är det okej mamma" eller "du går inte nu va!". Men det är inte så att hon skriker eller blir ledsen utan mer tittar efter en hela tiden.
 
Det är väl det som är de största förändringarna just nu.. Tänk, våran "lilla" Lo bara växer och växer utvecklas för varje dag, både motoriskt och socialt. Helt galet. Om några år kommer det vara en egen individ med egna tankar och åsikter och en alldeles egen personlighet. Eller ja, det är hon ju redan. Vår bästa Lo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback