Helgen

2012-09-23 01:25:34
» Kommentarer(1) «


Helgen har gått i ett och imorgon är det redan söndag. Jag har noll koll på dagarna, datum eller veckor just nu. För att ha lite koll på tidsbegreppet så räknar jag hur många veckor/månader Lo är. Som nu, nu är hon snart 3 månader, alltså början på hösten. Då har vi rett ut årstid. Veckorna räknas som BVC veckor, alltså i min(Lo's) lilla BVC bok där de alltid antecknar hur gammal hon är. Den sidan har satt sig i mitt huvud just nu. På så sätt kan jag ha ungefärlig koll på tidsbegreppet. Dagarna bara rusar fram och snart är det vinter och allt. Jösses!

I fredags var vi på erikslund och tanken var ju att vi bara skulle vara där en liten stund. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig, jag var inte hemma förrän halv fem. Ingen städning blev det, utan direkt in i duschen kasta på mig kläder och en snabb make. Sen var Jenny här och vinet korkades upp. Vi gick ner på aw på bmb där jag inte varit sen juldagen. Vi hade jättetrevligt men det var inte så mycket folk så vi satt mest och pratade vid bordet. Gick vidare till cirkus och sedan hattfabriken. När klockan var halv elva så var vi våda nöjda men hungriga. Vi beslöt oss att gå och äta för att sedan ringa vår taxi (Johan & Lo) som hämtade upp oss i regnet. Kunde inte blivit en bättre hämtning.. En kväll utan Johan och Lo var lite jobbigare än vad jag trott, även om jag verkligen behövde en utekväll. Eller jobbigt ska jag inte säga att det var men jag saknade dom båda. Så även om det bara blev några timmar ute så var jag nöjd. Skönt att komma hem i tid, fått varit ute och avsluta kvällen med att krypa ner i sängen med en glad Lo och en mysig Johan!

Imorse när jag vaknade så var jag pigg och glad. Redo för en förmiddag på erikslund. Sjukt mycket folk och det var svårt att få tag på en parkering med vi lyckades. Vi blev inte så långvariga, jag visste vad "vi" skulle ha, dvs vad Lo behövde. Ett par byxor från märket "geggamoja" som jag gått och kollat på i några dagar som var ord. pris som jag var riktigt irriterad över. Hela erikslund hade 20-30% på ALLT utom denna butik som hade just dessa byxor. Men idag när vi kom så hade dom skyltar med "20% på allt i butiken". Gissa om jag blev glad? Inget snack om saken, byxorna blev våra! :)

Vi mötte upp sara och tobbe för att åka ner på stan för en trevlig lunch. Måste även berätta en skum grej som hände innan vi mötte upp dom.

Som jag skrev tidigare så var det jättemycket folk och kaos på parkeringen vid erikslund. Det var svårt att komma ut från utfarterna men vi lyckades. Lite längre fram så stannar Johan och släpper förbi en bil som väntat länge. Killen som kör bilen tackar genom att vinka och göra en tummen upp. Inga konstigheter. Nä, då ska ni få höra här. Gissa vem som börjar gråta? Jo jag! Vart tårarna kom ifrån har jag ingen aning. jag blev så glad och rörd att tårarna sprutade. Och medan jag satt med papper som torkade så satt Johan bredvid och höll på dö. Och jag förstår honom. Sen jag fick Lo har jag blivit så känslig och gråter av nästan allt. Men det här var nästan droppen. Jag tror att det är hormonerna som spökar men jag hoppar innerligt att det går över. Någon mer som känner igen sig? Kanske inte just av detta men att ni blivit känsligare EFTER ni fött barn?

Under kvällen så bjöd vi över min mamma och pappa på middag och film, den nya falkfilmen. Sanna och tobbe kom även över för att titta. När jag skulle skjutsa hem mamma och pappa då var det fullt av fina rislyktor på himlen, kanske 20-30 st? Åh så fint det var och nu efter jag matat Lo så var det fyverkerifest i centrum. Din firar väl att det är kulturnatten eller något :)

Nu är det sovdags för läängesedan så ska ta och försöka somna nu. Imorgon kommer min käre bror hem så får se och jag hoppas att vi hinner åka förbi och säga hej. Fast kanske tar det på måndag så dom får chans att mysa bara familjen. Vi får se helt enkelt!

Här är lite av helgens fynd!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken affär på Erikslund har geggamoja kläder?

Svar: outdoor heter den=) liger typ bredvid dm mode
jessilo.blogg.se

2012-09-23 @ 16:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback