godnatt!

2012-09-20 00:07:02 Blogg
» Kommentarer(0) «


Idag har vi varit nere på stan och lekt lattemamma. Inte för att jag dricker kaffe men det låter bättre än att säga att "Colamamma". Skulle igentligen provat på råbys öppna förskola tillsammans med Malin och Stella men eftersom Lo har blivit så förkyld under nätterna och det har varit väldigt intensiva dagar för henne så fick det bli en lugn dag. Och sov i nästan tre timmar i vagnen nere på stan, helt otroligt. Sen vaknade hon och då handlade det om sekunder för matning. Och inte var vi i närheten av något passande ställe heller så det var bara att gå det fortaste vi kunde i regnget dessutom till bvc som ligger rätt bra till och mata henne där. Hon vart nöjd och somnade om lika lätt igen. Så hon behövde en liten slappardag tydligen.
 
Konstigt det där, när vi har lagt henne de senaste två nätterna i sin lilla korgvagga bredvid vår säng så blir hon som jätteförkyld och ligger och grymtar med näsan som om hon inte får luft. Hon sover hela nätterna och vaknar vid 8 på morgonen men låter likadan då som när hon somnade. Tar jag upp henne och lägger henne i vår säng så låter hon jättebra och andas så fint och tillochmed med napp i munnen som hon tidigare spottat ut i sin lilla säng. Jag tänkte om det kanske kunde vara nån allergi eller något hon reagerar på i sin säng men vad skulle det kunna vara? Det är samma som det alltid har varit. Någon som har en liten teori? Det känns som om sover oroligt men varje gång jag kollat på natten så sover hon som en stock och verkar inte störas av det.
 
Idag fick jag lite egentid så jag tog ett långt och varmt bad, alldeles ensam i min tysthet. Så lugnt och skönt, bara att kunna koppla bort allt annat. Sen kom Sara och Tobbe förbi medan men det gjorde ingenting. Jag kände mig lite otrevlig men det är så sällan man få sin egentid så när den väl kommer så gör man allt för att inte förlora den. Jag hoppas ni inte blev sura=)
 
Efter en stund, såklart, så började jag att sakna min lilla skrutt. Och eftersom hon ända skulle bada så fick hon bada tillsammans med mig till en början. Vad mysigt det var, första gången vi badar tillsammans. Det är mycket roligare nu när hon är med mer, skrattar och man kan leka tittut och plaska lite än vad det varit innan. Goseunge!
 
Lo och Johan ligger och sover medan jag sitter och knappar på datorn. Har skrivit ihop en liten förlossningsberättelse som ni kan läsa här nedan. Nu är jag helt slut och ska hoppa mars pannkaka i säng, för imorgon är det dags för nya äventyr. Om Lo mår bra dvs.
 
godnatt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback