Vinterjacka?

2012-10-11 23:17:45
» Kommentarer(1) «


Även om jag gillar hösten och dess mys så är det alldeles för kallt hur nu. Såg att det var +1 grad ute bara, brrr. Inte konstigt att det är kallt här hemma. Jag ligger nedbäddad i soffan med två mysfiltar och Lo ligger med sitt tjocktäcke bredvid mig. Tycker det är så svårt hur jag ska göra med henne. Hon hatar att ha täcke över sig, lägger man ett över hem nr börjar hon genast att sparka bort täcket och fortsätter till och med fem minuter efter hon fått bort det, bara för att. När jag känner på hennes händer och fötter är hon iskall så då lyfter jag ner henne till min säng och gosar in henne i mitt täcke medan hon sover (då funkat det). Har fått tipset att ha sovstrumpor på men hon sparkar bara av sig dom. Och händerna är fortfarande kalla. Och en sån där pyjamas med fötter i funkar inte heller så hon har för långa fötter. Plutt. Hon kan ju inte behöva sova med strumpbyxor och vantar? Eller? Tips tack!

Tillbaka dit jag började. Jag har en höstjacka nu men den börjar bli alldeles för kall. Och det känns lite väl tidigt att börja med vinterjackan redan? Men jag är isbit när jag kommer hem så fort jag varit ute. Så nu längtar jag tills det blir ännu kallare?!! Så jag kan använda en fluffig, gosig jacka utan att behöva frysa. För det är väl det värsta som finns. Att känna kylan krypa upp innanför tröjorna.

Imorgon ska jag åka till Ikea och köpa massor av värmeljus så vi kan ha lite mysljus i detta mörker.. Ska även vrida på elementerna nu så vi slipper gå med filtar och tjocka fleecetröjor här hemma.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Testa sovpåse. Det hjälper ju mot kalla fötter i alla fall :)

2012-10-12 @ 15:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback