Underbara dag!

2012-10-20 23:45:17
» Kommentarer(0) «


Lo har skött sig galant och varit så glad hela dagen. Från imorse när vi vaknade ända fram tills nu. I kyrkan satt hon och lyssnade på prästen och var kolugn under hela cermonin. Inte ens när hon fick vatten över huvudet blev hon ledsen. På fikat somnade hon en liten stund, annars var hon pigg och glad.

Det blev en hel del intryck att ta in så hon har haft väldigt svårt att somna under kvällen. Trött men vill inte sova. Vi gick en promenad, gjorde en hinderbana ute på gården som vi gick med barnvagnen på tid. Flest varv på minst tid, jag vann.. Vi har haft en väldigt bra myskväll och tittat på nya falkfilmen. Och nu sover pluttarna. Ena i min famn och andra bredvid mig.. Så kanske ska jag också ta att sova..

Jag har även suttit och gått igenom Los dopgåvor och märkt varje sak med namn och datum så vi vet och kan visa henne när hon blir lite äldre.

Jag ska även försöka få ihop ett fotoalbum så jag ber er att skicka kort som ni tagit från kyrkan/fikat till min telefon eller via mailen. Skulle vara så roligt med det som ett minne..

Jag har några att tacka av lite extra speciellt..

Tack till..

- att ni som tackade ja till att bli Los faddrar (Sanna, Anna, Patrik och Tobias). Ni kommer alltid att vara speciella för Lo och även mig och Johan..

- till kusin Malin som ställde upp att göra sex stora smörgåstårtor en fredagskväll fastän hon jobbat till 19 på kvällen..

- till Johanna och Ludde som fixade fram den finaste doptårtan. Luddes mamma gjorde den helt perfekt, tack tack!

- mamma som hjälpte till att fixa en tillräckligt stor lokal och även ringa runt och fixa ca 40 parkeringstillstånd..

- Johans mamma Inga-Maj som hjälpte mig att ordna i lokalen redan dagen innnan.. Dukningen, dekorationen.. Tack!

- Per som framförde en önskesång från mig och Johan. Finaste uppträdandet och tack att du tog dig tid..

- mamma, pappa, inga-maj, Bjarne, Henke, Sanna och Tobias som hjälpte till att få undan allt i lokalen efteråt.

- Danne och Jenny som "lånade" ut sötaste Jack för att hjälpa Sanna att hälla dopvatten i dopfunten.

- Lina som åkte ända från Sthlm för att få vara med på dopet.. Och självklart,
Tack ALLA som kom och gjorde Los dag helt underbar. Vi är så glada att alla som var där kom, ni är guld värda. Helt klart värt all stress och fix men nu kan vi bocka av denna lilla händelse.

Och slutligen till min älskade Johan som varit med och stöttat och hjälpt mig i all min inre stress inför dopet. Jag lyckas alltid få prestationsångest inför speciella tillfällen och vill att allt ska vara perfekt.

Utan dig hade jag aldrig fått denna fina tjej, vår underbara dotter. Jag är så fruktansvärt stolt över att vara mamma till henne och att hon blivit en del av vår lilla familj.

Tack för en superhärlig dag. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback