Tisdag

2012-10-09 23:36:51
» Kommentarer(0) «


Idag har Lo mått mycket bättre men man det fortfarande i hennes ögon att hon har en liten förkylning. Tänkte ringa BVC imorgon och rådfråga om jag ska börja ge ögondropparna eller om jag ska avvakta.

Ingen sovmorgon imorse inte, 8:30 var Lo vaken och låg och pratade med sig själv en stund innan jag ville inse att jag var tvungen att gå upp. Sen var hon vaken fram till 12 och då somnade hon. Vi som skulle vara på babymassagen kl 12:30. Så min första tanke var att låta henne sova eftersom att hon varit lite krasslig och sen vaken hela morgonen. Kändes dumt att väcka henne då. Samtidigt så var det sista gången på babymassagen så jag packade försiktigt in henne i bilen och åkte ändå. Ville hon fortsätta att sova var det okej, det var bara genomgång av allt vi gjort de andra gångerna. Men när vi kom fram så vaknade hon och ville självklart vara med. Och eftersom hon var både nymatad och sovit en stund (25 minuter) så var hon på sitt bästa humör. Med handen i munnen låg hon och njöt och filosoferade, jollrade lite innan hon la av en riktig ordentlig bajsblöja. Där låg och och stonkade så dom som var bredvid bara skrattade. Lo fick sitt första diplom också! :)

Det blev en snabbis på erikslund och för första gången på typ hundra år så lunchade jag alldeles själv och det kändes inte alls bra. Fy! Jag tror jag åt upp på mindre än tre minuter och gick på en gång. Nä nästa gång får någon är mig sällis! :)

På kvällen bjöd vi hit Johan bror Perra och hans tjej Therese på tacos. Tittade lite på tv och dom mös med Lo, som inte sovit på hela dagen förrutom de 25 minuterna innan massagen. Lo somnade i Perras famn, dock inte så länge.. Så, vi badade henne eftersom det var dags och hon brukar alltid somna som en stock efteråt men inte ikväll. Hon är så himlans envis alltså. Ögonen är i en annan värld, och hon sover typ fast hon tittar. Och precis när hon är på väg att stänga ögonen, kommer hon på sig själv, vaknar till och vägrar somna. när jag började skriva blogginlägget satt hon i mitt knä och tittade på tvn. När jag kommit halvvägs så såg hon ut såhär. Jag hoppas att hon tar igen alla timmars sömn inatt som hon missat under dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback