Svar på kommentar!

2012-10-11 17:43:56
» Kommentarer(0) «


Tycker att det är jättekul att ni lämnar kommentarer här på bloggen och fick en senast idag som löd såhär:

"Läst din blogg ett tag nu, sockersöt dotter du har!
Men en sak som jag tänkt på och därför vill fråga du skriver aldrig om tjejkompisar, utan när du umgås med någon är det din syster och hennes kompisar och är du barnfri hittar du på saker med syster och hennes kompisar. Men vart är dina vänner? väljer du att inte ta med den delen av ditt liv då du umgås med vänner för att du siktat in bloggen på ditt liv med Lo eller saknas det vänner helt? ?"

Börjar med att tacka för fina kommentaren om Lo. Men..
Om du som skrivit har läst min blogg ett tag som du skriver så borde du även ha läst att jag träffar mina "egna" tjejkompisar. Men visst, ska jag vara ärlig så har en del försvunnit med tiden, tyvärr. Man har olika intressen, familjen/sambon tar upp tid från bådas sida eller så är det att man kanske inte passar som vänner längre, man dras åt olika håll. Någon har flyttat till en annan stad osv. Visst hade jag jättegärna velat att partygänget från förr, vi som höll ihop i vått och torrt förut fortfarande hade den kontakten. Vi var alla singlar och hade igentligen bara oss själva att tänka på. Man hade alltid någon att träffa eller som man kunde ringa till för att ses.

Idag är alla sambos, vi alla jobbar/pluggar olika tider/dagar. Det är väldigt svårt att få ihop det. På dagarna har man sitt och på kvällarna (jag pratar för mig själv) så tycker jag att det är så skönt att bara vara hemma då man flängt runt hela dagarna. Att träffa sin sambo som varit borta hela dagen på jobb. På helgerna så försöker vi göra saker tillsammans och om vi skulle få barnvakt så försöker vi att hitta på något tillsammans också. Nu har det inte varit så många gånger vi varit barnlediga heller så vet inte riktigt vad du syftar på heller? Att jag umgås med Sanna och hennes vänner när jag inte har lo?

När jag skriver att jag varit på öppna förskolan så har jag oftast skrivit vilka jag träffat där och där kan jag lova att varken Sanna eller hennes vänner befinner sig. Det är mina egna vänner och några som jag fått nu på senaste tiden efter jag fått lo, eftersom vi fått ett nytt gemensamt intresse, nämligen våra älskade ungar. Den jag träffar mest av vänner nu är Malin och henne har jag nog nämnt fler gånger i bloggen än vad jag nämnt någon av Sannas vänner.

Sen håller jag med om att jag umgås väldigt mycket och ofta med min syster och jag tycker att det är så skönt. Hon är en utav mina bästa vänner och man kan verkligen bara vara. Det är faktiskt den enda som jag kan lita på som jag vet inte pratar massa bakom ryggen eller sprider vidare saker man säger i förtroende. Kommer hon hit eller ja till henne så kan man lägga sig på soffan, hon hjälper till och tar lo ibland, jag kan gå hem när jag vill om jag behöver utan att behöva känna dåligt samvete. Jag är jätteglad att jag har min syster att umgås med och att vi har en sån bra kontakt som vi har. Det önskar jag att fler hade! :)
Sen har hon ett jobb också som gör att hon är ledig vissa dagar och det är ju perfekt, eftersom att jag också är "hemma" om dagarna.

Så både ja och nej. Alltså, ja jag umgås väldigt mycket med min syster men om du läser bloggen vidare så ser du även att jag har mina egna vänner som jag skrivit om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback