Lite tankar..

2012-10-12 01:20:45
» Kommentarer(0) «


Varje kväll innan jag somnat så ligger jag i min säng, Johan på den högra och Lo på den vänstra sidan! Medan jag hör deras andetag från ett varsitt håll så tittar jag igenom alla bilder i min telefon (okej då, inte alla, men alla på Lo) och tänker att mitt liv kunde inte blivit bättre. Tänk om jag tagit andra beslut i livet än vad jag gjort? Tänk om, tänk om, tänk om är meningar i huvudet som far omkring. Att titta på alla fina bilder påminner mig att det här är på riktigt, det är ingen dröm. Visst, mitt liv är inte perfekt men känslan av att det är perfekt är obeskrivlig.

Visst har vi jobbiga dagar ibland. Lo är inte alltid lika glad i verkligheten som på bilderna. Vissa dagar är bättre än andra. Men det jag väljer att dela med mig av är den där obeskrivliga känslan som känns så fantastisk. Varför ta upp situationer och dagar som är jobbiga och negativa när man kan försöka se det från den ljusa sidan? Visst, hon kan vara ledsen/gnällig men oftast är det en liten liten del av en hel dag. Resten är hon glad, hon är med oss, hon utvecklas. DET, för mig, känns mycket roligare att skriva om. Så där får ni svar för varför allting låter så positivt jämt i bloggen. Och jag tror på att vara positiv smittar av sig. Och det vill vi väl? :)

Jag är även hur glad som helst över alla människor som finns i Los närhet. Familj, vänner.. Alla som bryr sig. Alla som finns där för henne. Jag är övertygad av att anledningen att hon är en glad och social tjej är för alla som hon träffar. Alla leenden, alla som pratar med henne.

Lo kommer att få fyra faddrar vid dopet. Vanligtvis brukar man ha två men prästen sa att det var okej med flera och jag skulle inte kunna tänka mig några andra än de som blivit tillfrågade. Jag vill ha några som bryr sig, som vill träffa Lo och är beredda på att ställa upp för henne när det behövs. Och det tror jag att dom vill :) vi har valt två vänner och två släktingar. Och jag tror att det kommer bli hur bra som helst även om jag var väldigt skeptisk från början. Men vi vill ha på vårat sätt så.. Då är det så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback