Hemma

2012-07-30 00:19:28
» Kommentarer(0) «


Nu är vi hemma igen och tvättmaskinen går för full rulle! Snart klar med allt, det blev fem maskiner men jäkligt skönt att ha det klart! Känns konstigt att inte ha något mer inplanerat denna "semester", vi får ta dagen som den kommer! Vi har ju både hunnit vara i Danmark, Flen och skara på mindre än en månad. Men man vet ju aldrig, Johan har ju två veckor kvar! Kvällen har bara varit lugn och skön, bara vi tre här hemma. Blev såklart ett avsnitt ur solsidan som går i repris på 4:an och guuuud vad vi skrattade. Saker man lägger märke till som man inte gjort innan. Hur hon sitter där med amningen som inte ville komma igång, full fart med bröstpumpen och all "hjälp" och kommentarer man fått av barnmorskorna. Det var som taget här hemmifrån! Men det är väl det som meningen, att dom tar händelser som folket känner igen sig vid. Men sjukt kul! Blir nog att ta fram mina boxar och plöja igenom beroendet hur vädret ser ut. Lite om Lo då. Allt börjar komma ordning nu och både jag och Johan börjar landa nu och känner oss tryggare eller framförallt jag och känner mer kontroll av situationerna som uppstår. Och hon känner av det och vi upplever henne mer harmonisk och trygg, precis som man önskar det!! Hon sover och äter som hon ska och det går sakta men säkert upp! På torsdag ska vi till BVC igen för en liten rutinkontroll:) när hon är vaken är hon för det mesta glad och hänger med mycket mer, söker kontakt och ser så glad ut. MEN så fort jag försöker fånga det på bild så stänger hon munnen och putar med underläppen och ser skitsur ut. När jag tar bort mobilen skiner hon upp igen. Galet!! Planering av dopet är igång för fullt och snart dimper inbjudningar ner i era brevlådor så håll utkik!! Nu ska jag försöka få lite sömn innan hon vaknar igen och vill ha lite krubb, godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback