fredag

2012-07-20 12:13:49 Blogg
» Kommentarer(1) «


Så, nu är jag tillbaka igen. Har haft så mycket i huvudet på dom senaste dagarna. Som jag skrev sist så skulle vi till bvc i tisdags där de konstaterade att Lo tuvärr inte ökat i vikt som hon ska enligt kurvan, Dom tittade lite på henne för att sedan besluta att vi skulle få åka upp till barnakuten. Där skulle dom få undersöka om hon hade någon infektion i kroppen eller om det kunde vara uttorkning eftersom hon inte fått i sig så pass mycket som hon skulle. Usch, tankarna i huvudet snurrade då kan jag lova. Fick en bild framför mig där lo låg i en säng med massa slangar och dropp i sig eftersom barnmorskan förvarnade att jag nog skulle få spendera natten där och att jag skulle synda mig hem och packa iordning och åka dirket upp. Så det var bara att försöka få tag på johan eftersom han hade bilen, sen ville jag ju självklart att han skulle följa med.
 
Väl där så gick det hur bra som helst. Våran lilla tjej mådde bra och inga infektioner i kroppen, det var bara att hon var lite liten och inte fick i sig tillräckligt som kunde förklara varför hon var lite uttorkad. Så nu har vi fått order att ge bröstmjölk på flaska och resten ersättning. Vi hade två jättesnälla sköterskor på barnakuten som förklarade allt för oss och var supergulliga med Lo. Sen kom en barnläkare som skulle undersöka henne och då var det precis som på serien solsidan, där de får en utlänsk barnmorska som dom inte förstår. Det var lite jobbigt, jag och johan tittade på varann varje gång vi skulle svara för att extrachecka att vi hörde rätt. Det blir lite jobbigt när man ska säga "va" i vart och varannan mening och rädd att det ska bli missförstånd när hon frågar frågor om Lo. Men det gick bra tillslut! Åkte hem och allt kändes rätt så bra, just att veta att vår prinsessa mår bra. Vi bjöd hem johans bror Henke på lite mat och efteråt så kom johans moster och kusin och hälsade på och med sig hade dom nybakta bullar =) så gulliga!  Sen blev det en film innan det var dags att mata Lo och sen sovdags.
 
Igår var en dag som var sjukt jobbig. Eftersom vi börjat med ersättning så tar det ett tag innan magen vänjer sig så hon hade magknip i typ hela dagen. Mitt tålamod testades verkligen och ingen sömn fick varken jag eller hon och inte en matbit kunnde jag få i mig. Tills johan kom hem men det var inte förän vid fyra. man tyckte så synd om henne och inte kunde man göra något. men idag mår hon mycket bättre och vi märker inte alls av någon magknip, så skönt att se. HHursomhelst blev vi bjudna på mat hemma hos johans föräldrar, tacos stod på menyn. Mums vad gott det var. Efteråt gick jag och johan en långpromenad med Lo medna hon sov i vagnen. Vi gick och tittade på lite hus vi skulle kunna tänka oss att flytta till, vi båda kommer ju från bäckby så det känns rätt att välja bäckby/skälby och vi båda har ju våra familjer där. Skönt att ha dom nära och kunna ta promenader istället för bilen. Vi gick även och pratade gamla minnen från "skälbytiden" när man var runt 14-15 och hängde på skälby vid tvättstugan och åkte runt med mopedgänget, vi måste väl ha varit runt 15-20 st som hängde där. Intriger hit och dit. Intriger hit och dit men gud vad roligt vi hade. På dagarna hängde vi på joberg och solade och badade, vi hade hela bryggan för oss själva! det var tider det...
 
Idag har det som sagt varit en strålande dag och hon har varit så glad och nöjd. Så fort hon vaknar så kommer leendet fram på vår lilla pärla. Hade en tid på bvc idag och då hade hon gått upp 85g på två dagar vilket började peka uppåt på hennes kurva. Hurra! Så nu ska vi fortsätta såhär tills hon kommer ifatt! Vi mätte henne och hon hade vuxit 5 cm på längden så hon låg på 54. Ännu mera hurra! varken jag eller johan gissade rätt men vad gör det. Det förklarar varför hennes små pyjamas har blivit lite korta vid benen!
Efteråt gick vi en promenad i det härliga vädret. Blev en liten runda på stan, inte i butikerna för jag hade glömt plånboken hemma, så vi gick runt lite på gatorna. Försökte få tag på någon som ville luncha, men alla, verkligen alla jobbar eller är på semester! SÅ jag gick hem och lagade lite mat här istället så nu ska jag passa på att äta något innan hon vaknar!
Så nu tror jag att jag tagit igen de dagar jag missar skriva om, ni får ursäkte om det blir lite skrivfel här och där, känner mig lite stressad nu när jag skriver.  Hoppas ni får/har en bra dag i solen!
Haha, hittade en söt bild på lillan. honser ut som en liten fågelunge, eller E.T kanske? Sötnos!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad kul att höra att allt börjar bli bra. =) Går det bra att mata henne med flaskan nu då? Det är verkligen inte kul med när de får magknip. Man känner sig hjälplös finns ju inte så mycket man kan göra. Valle tyckte om att ligga på magen på underarmen och vaggas samtidigt man smekte han på magen. Om du fattar vad jag menar?

Jag trodde aldrig för några år sen att jag skulle bosätta mig igen på bäckby/ skälby. Men där trodde jag fel. trivs så himla bra här på skälby. Ångrar verkligen inte flytten hit. Känns lite skumt när man sitter och tittar på dagis och tanken att han kanske ska gå på samma dagis som man själv gick på. Första veckan vi bodde här tog vi en promenad förbi huset på bessemergatan. Gud vad allt såg smått ut. Husen, den stora lekparken, pulkabackarna. Men tänker man tillbaka på uppväxten man hade här så var det jäkligt bra ställe att växa upp på.

2012-07-20 @ 17:25:23
URL: http://mrs-voorhees.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback