snöväder

2012-12-05 15:35:42 Blogg
» Kommentarer(0) «


Idag är en sån dag som gör att man helst av allt bara vill stanna hemma. Snöstorm, kaos, blåst och allt annat som man ser när man tittar ut genom fönstret. Självkart skulle jag och sanna trotsa vädret för en storhandling på ica maxi. Det är så skönt att åka dit under förmiddagen då det knappt är något folk att trängas med där. Som sanna sa; "Äh det snöar ju bara lite granna".. för det första så var det ju HELT oplogat på vägarna. Vi trodde att dom hade hunnit med de stora vägarna med icke. Så det blev en liten upplevelse att åka både dit och hem. Men även fast det är snökaos så kan jag inte annat än att tycka att det är supermysigt. Hade jag jobbat hade jag förmodligen inte tyckt det men nu när man kan välja att vara inne eller ute så.. tända ljus, göra varm choklad, och filtar i soffan.. helt underbart! Sen tittar jag ut genom fönstret och ser alla som kämpar i snön. Bilarna, MÄnniskorna. En som tyckte att moppe var en bra ide. En stackars pappa som drar en barnvagn baklänges för att skydda barnet mot snön som snöade in samtidigt som han drar de äldre barnet i en pulka.Cyklister som kämpar i motvind och snö i hela ansiktet. tja, vi har det rätt så bra här inne. Stackars johan och alla andra som måste ut i snökaoset.
 
 
Lo har fått sin första pulka idag. På babyproffsen så säljer dom ut bebispulkor idag flör endast 149:-. Dom har julkalender och för varje lucka är det ett nytt erbjudande. Lo fick ärva en fin pulka i våras men när jag tog fram den häromdagen så var det en spricka i den. Så erbjudandet kunde inte ha passat bättre än nu.
 
Lite om shm då.. (swedish house mafia). Jag Sanna och Johanna åkte tidigt till sthlm för att få lite tid för shopping innan det var dags.. Johanna gick loss i affärerna medan jag och sanna tog det lite lugnare med tanke på att vi skulle åka till london dagen efter. Efter några timmar kom även killarna och vi checkade in allesammans på hotellet. Observera att jag packade ner johannas och emelies biljetter i johans väska innan jag åkte hemifrån.
 
Vi gjorde snabbt iordning oss, en pytteförfest innan det var dags att åka. Johan gjorde iordning sig hos killarna och han mötte mig och gav mig två biljetter. Det jag inte visste var att det var två biljetter, men min och sannas biljett som berg hade tagit hand om som han gett till johan för att ge vidare till  mig. Jag antog självklart att det var biljetterna som jag packade ner i johans väska. När vi kom fram till arenan så fattades det två biljetter. Vi släppte av johanna som mötte upp emelie med deras biljetter och jag johan sanna och berg fick åka tillbaka och leta. Vi skrev ut nya och hoppade in i taxin. när vi kommit en bit så såg vi att receptionisten skrivit ut fel biljetter så det var bara att vända igen. Efter vi skrivit ut rätt biljetter så åkte vi till arenan igen. Och precis när vi nästan kommit fram så kommer vi på att det är iallafall fel biljetter. Dom vi skrivit ut var dom som johanna och emelie gåt in på. Så det var bara att åka tillbaka ännu en gång, springa upp i ALLA våra rum och rota igenom. HIttade inga biljetter. Sanna och Berg kom in till vårat rum och lyfte på en stor tidningshög och där låg dom!!
Så äntligen typ 2 timmar senare så var vi på plats i arenan. Kvällen var magisk, sjukt mycket folk och bra musik.
 
 
Dagen efter så var det dags för London. Mycket trevligt och en upplevelse i sig. Självklart blev det bara massa shopping och goda resturangbesök. Fanny tog iallafall rekordet i trosshopping, 125 par.. Jag själv köpte nog det oväntade köpet nämligen ett fint överkast till Lo´s rum. En halv väska fick jag offra men det var det värt.
Det bästa med resan var att få komma iväg med vänner och göra något roligt, Ännu bättre var det att få komma hem igen. Möttes på flygplatsen av min härliga sambo och fin fina dotter. Med sig hade dom en ros. När jag kom hem stod en stor bukett med vita tulpaner på bordet (som jag älskar) och en liten present.
 
Foton lånade av Fanny,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback