lite tankar

2012-12-18 23:45:44 Blogg
» Kommentarer(0) «


Jag har börjat fundera om Lo får ont i magen av sin gröt. Hon har blivit så fruktansvärt hård i magen de senaste två veckorna, är det någon mer av er "mammor" som kanske känner igen det? Vi har provat att blanda med både päronmos och katrinplommon men ingenting hjälper.. Kanske ska jag prova att ge risgröt istället för havregröt? vad tror ni, ni som har mer erfarenhet? ikväll får hon prova välling istället för gröt, fast det kanske är samma sak?
 
Imorgon är det öppna förskolan som gäller och senare på eftermiddagen ska vi ner och leta julklappar. Det gäller att passa på medan det är någolunda lugnt på stan. Snart börjar väl stress-yran, och inte att tala om vad folk det kommer vara i helgen. Har bara två kvar att köpa men det är även de klurigaste.. får fundera lite på vad som ska hittas på..
 
Johan är på träning så då passar jag på att ha lite egentid här hemma. Det är ju en så pass bra tid då Lo sover för kvällen så då har man tid till lite annat som man inte riktigt hinner mer under dagtid. Sanna kom över en stund med en flaska alkofri glögg. Har pratat julklappar, juldagen, hus.. Appropå hus så var vi på en husvisning idag. Inte riktigt som vi tänkt men den kan vara intressant. Vi får se, vi ska vänta tills efter jul då mäklarna tipsat om att det kommer komma ut många fler annonser. Hoppas det kommer någon som passar just oss. Vi bara går och väntar efter den rätta nu, så det kommer säkert bli en del husprat i bloggen då stora delar av tankegångarna går åt till detta. Vi vill ha ett hus som är fräscht men ändå så vill vi ha halvt renoveringsobjekt. Inte allt för mycket men man vill ju ändå ha som man själv vill, alla har ju olika smak. Och då spelar det ju inte någon roll om köket är nytt om det ändå inte är så som man vill ha. Så därför satsar vi på ett halv klart hus. Det viktigaste är utsidan/fönster är okej, men det som är invändigt vill vi nog göra om själva så som vi vill ha det. Det är så synd att vi inte sålde lägenheten tidigare i höst, då hade vi kanske haft ett hus att julpynta fint i nu. Jag hade helst velat ha en julgran uppe nu men det är ingen ide att riva fram allt när det ändå ska vara nerpackat senast om bara någon vecka. Efter nyår är det bara att köra igång så man slipper flyttstressen.. Och det är igentligen perfekt nu när jag är hemma på dagarna..
 
Det har inte blivit så mycket bilder än, varken här eller på instagram. Med min mobilkamera tycker jag bara att det blir grumliga bilder. Systemkameran är återlämnad. Så nu måste jag bara leta fram en utav alla mina kameror. Problemet blir nog bara vart alla laddare är gömda.. Sen hoppas vi på fler och bättre bilder!
 
Bjuder på en bild som togs häromdagen på söta Lo efter en härlig lunch med spagetti och köttfärssås (barnmatspure alltså). Soffan såg lika fin ut den´som Lo. Tur att johan inte fick syn på det bara..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback