Krångel

2012-12-10 00:37:18 Blogg
» Kommentarer(0) «


Blogg-appen håller på att krångla igen, därav glesa inlägg. Jag skriver ju alltid ifrån telefonen när jag bloggar, dels för att det går fortare och dels för bekvämligheten. Sen är nästan alla korten som jag tar tagna med mobilkameran så det blir smidigast.
 
Det snöar och snöar och det blir bara mysigare och mysigare. Vi provåkte Lo´s nya pulka idag och jag tror att hon satt rätt bra i den. Jag tror att den kan vara roligare för henne eftersom att hon kommer upp och ser mer än att bara ligga i liggvagnen. Tyvärr så blåste det lite för mycket och det var inte många grader ute så vi vände och tog med oss Lo i vagnen istället. Och tur var väl det, Lo somnade innan vi ens kommit ut på cykelbanan.
 
Igår så var det visning på lägenheten, igen. Hra inte hört något än men hoppas att mäklaren ringer imorgon och berättar hur det gått. Och medan det var visning så passade vi på att möta upp mamma och pappa för en lunch nere på stan. De var snälla nog att passa Lo en timme innan så vi kunde fixa och städa det sista innan visningen. Efteråt så åkte vi hem till Johans föräldrar där det var glöggmingel med många ifrån hans släkt. Sen var igentligen tanken att vi skulle vidare på 25årsfest men det blev inställd men vi hade ju redan fixat barnvakt över kvällen/natten.. Så vi tänkte passa på att gå ner på stan, bowla och träffa vänner. Istället slutade det med pizza, film, spel, och tvkväll. Mycket mysigare och mer tid för varandra. Lo sov hos sin farmor och farfar (johans föräldrar) och det hade gått hur bra som helst. Det var första gången hon sov där. Imorse var det att gå upp tidigt och hämta Lo för att sedan åka iväg på babysim. Jag var inte med denna gång utan jag agerade kameraman(kvinna) och fotade på sidan om. Under kvällen har Henke varit här och hållt oss sällskap. Han hade köpt med sig mat från spicy hot medan jag och johan stog för efterrätten. Som jag äntligen lyckats med. Fannys recept på tre ingridienser kunde inte misslyckas och det blev så bra. Men vi fuskade lite med tiden i kylskåpet men det vart bara något poängavdrag, annars helt ok.
 
Imorgon ska jag, Lo, pappa och Sanna åka till sthockholm för att hälsa på min farfar och farmor som har blivit så dåliga. Det blir väl det enda julbesöket där som vi hinner med för annars har vi fullt upp ända tills efter nyår.
På tisdag är det dags för Lo att ta sin andra vaccination och Johan ska få följa med denna gång ifall det skulle sluta med att jag står och tjuter som sist. Jag hoppas verkligen att hon inte blir dålig av den för om allt går som det ska så ska jag till jobbet för att se årets Luciatåg. Det gäller att klä sig varmt, tåget är ute och hela förskolan gör det tillsammans. Det går drygt 80 barn på förskolan så räkna med att varje barn kommer med båda sina föräldrar. Sen följer gärna farmor/mormor, farfar/morfar med och tittar och så kanske det finns några äldre/yngre syskon som följer med som inte går på förskolan. Det kommer bli rätt mycket folk och jag passar självklart på att gå och titta, första året som jag själv inte behöver vara med i tåget. För en gång skull kanske jag hinner kika runt lite vad som finns till försäljning (bröd och bakverk) och lottdragning m.m. Och allra mest, att få träffa "mina" underbara barn som jag inte träffat på väldigt länge. Åh vad jag saknar dem!
 
På torsdag är det luciafika på öppna förskolan då man får komma om man har bebisar under 10 månader. Vi kommer nog vara där, som alla andra torsdagar, och jag hoppas på att Lo kan ha sin tomtenissadräkt som jag köpte i oktober när kappahl stängde ner i skrapan.
 
Ska föresten köpa kort på actic, ett 10-gångskort. Går ju redan på friskis men jag har fått tips från föräldrar att dom har pass på fredagar då man får ta med sig sina bebisar och det är ju helt perfa!
 
Ja, en liten uppdatering om vad som hänt och vad som komma ska. Man vet ju aldrig när nästa inlägg dyker upp då den förbaskade appen ska krångla hit och dit, jämt och ständigt. Bjuder på lite bilder och ett videoklipp från dagens babysim.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback