Buss..

2012-12-07 00:08:01
» Kommentarer(0) «


Idag har vi varit på öppna förskolan på bäckby. Bara att ta sig dit och hem var en liten nervös upplevelse. Jag vet att plogbilarna gör sitt bästa och försöker hinna med men jag tänkte iallafall att om man ändå tar cykelbanan så kanske dom lika gärna kunnat göra ett spår till busshållsplatsen. Men där hade jag fel. När jag kom dit imorse så var det helt omöjligt. Dom hade plogat upp snövallar som man var tvungen att ta sig igenom. Lycka till med vagn. Jag gick fram och tillbaka för att hitta en lösning och att det är små hjul där fram på vagnen gjorde det inte så mycket bättre. Tillslut så såg jag en liten liten stig under träden där det inte kommit så mycket snö, så där fick jag dra vagnen baklänges/lyfta för att komma fram. Svettigt men det gick. Bussen kom, vi kom knappt på eftersom det var ännu en snövall precis där man går på. Men med lite slit gick det. Hela bussresan till bäckby så gick tankarna hur sjutton jag/vi skulle komma av bussen. Eftersom att jag bott på bäckby i stort sätt hela mitt liv så vet jag att där plogas det aldrig.. Möjligtvis två-tre dagar EFTER det slutat snöa. Skulle jag få gå av mitt på bilvägen? Skulle jag få någon hjälp? Men jag blev imponerad. Det var plogat vid busshållsplatsen så det var nemas problemas! På väg hem hade jag stämt träff med Sanna på Coop hemma vid oxbacken. Jag hoppades att dom hunnit plogat där men för säkerhetens skull så fick jag be Sanna komma och hjälpa mig ifall det fortfarande var massa snö.. Vilket det såklart var. Värre än det förra. Bara massa modd och bussen kunde knappt sänka ner, så vi hjälptes åt och sen var det lugna puckar.. :)

Tanken var att vi skulle baka när vi kom hem men det slutade med att JAG bakade medan sanna lekte med/passade Lo. Och jag som avskyr att baka. Jag följde receptet till punkt och pricka just för att det alltid annars går fel. Och gissa vad. Visst blev det en soppa av alltihop. Resultatet skulle bli en saftig buddapestrulle och en sockerkaka på äggen som blev över. Jag tror att Johan åt av sockerkakan för att vara snäll.. Han sa att den var god samtidigt som det lät som han knaprade på en knäckemacka. Buddarullen var alldeles geggig så när vi provsmakade så fick jag akut spotta ut för jag fick kväljningar. Bra gjort jessi! Jag tror att jag nyss har gett mig själv ett livslångt bakningsförbud!

Imorgon kväll blir det lugnt hemma, johan ska på julbord med jobbet. Så jag antar att jag och lo får en ensamkväll framför xfactor och en bra film, en film som jag för en gångs skull får välja :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback