att man aldrig lär sig...

2012-12-11 21:39:12 Blogg
» Kommentarer(0) «


Idag var Lo och fick sin vaccination och det gick faktiskt bättre än väntat. Johan var med och fick hålla i Lo medan jag stod i bakgrunden och fick svälja mina tårar. Hennes gråt bara skär sig i mitt hjärta, det är en helt annan ton än när hon gråter för att hon är hungrig eller trött. Som tur var så repade hon sig rätt så fort, tog 1 minut innan man fick se hennes fina leende igen. Hon hade vuxit 1 1/2 cm på tre veckor så nu går det verkligen undan.
 
Nu har det äntligen blivit budgivning på lägenheten och det ser bra ut än så länge men vi hoppas att det går lite högre ändå. Igår hade det ringt en tjej som ville komma och titta så vi ordnade en tid idag på em eftersom vi ändå skulle iväg till jobbet och titta på Jack som var med i luciatåget. Så det var bara att sätta igång med plock och städ igen och vi har nog aldrig haft så rent och och fint som under denna period. Bara inte någon öppnar garderoberna för då ramlar allt ut som annars har stått framme. Det värsta är mitt fiskminne, jag sorterar, lägger iordning och gömmer undan saker.. Och glömmer såklart bort vart de ligger. I värsta fall så kommer det inte komma fram föräns vi väl flyttar! Stackars Jack och Milla som får vänta på sina julklappar så länge, haha.
 
Luciatåget då. Att man aldrig lär sig. Jag vet att det är utomhus. Jag vet att alla andra år har det varit svinkallt och blåsigt. Jag vet att man blir kvar där ett tag då det säljs lotter, korv, bröd osv. Man ska hinna prata och träffa barnen och föräldrarna. Jag visste allt detta men ändå så hade man för lite kläder på sig. Tillochmed de nya termobrallorna stannade hemma, de som hade varit helt perfekta där. Men nej nej. Nästa år, då banne mig, SKA jag på med sockor, termosar och tjocktröja under jackan. Jag är fortfarande kall som en isbit och sjukt sugen på varm choklad men kylen står tom så det är ju bara att glömma. Och inte har jag lust för fem öre ens att klä på mig och gå ut i kylan för att köpa heller. Så kanske, kanske väntar jag och skickar ett sms till Johan när hans träning närmar sig slutet så kanske kanske han är snäll nog att åka förbi någon bensinmack!
 
Idag under vårt försök till att få ett bra julkort så lyckades vi ta denna fina bild. Tyvärr blev dom inte bättre än så och funderar starkt att gå ner någon dag i veckan till någon av fotograferna här nere på gatan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback