Onsdag

2012-08-08 17:30:23
» Kommentarer(1) «


Redan onsdag och vi är inne på Johans sista semestervecka innan jag och Lo får sysselsätta oss själva. Vädret har varit sådär, värme och sol på förmiddagarna medan det regnat på eftermiddagarna. Vi har just haft besök av Johans två fastrar och pappa och snart kommer farbror Henke hit för att hälsa på! Lite senare har vi bjudit över Tobbe på mat, funderar på tacos? Ska snart ta en liten promenix till Coop för att handla det som behövs.. fullt ös här hemma!

Skulle klä på Lo idag och såg att hennes rosa små byxor är alldeles för korta, saknas ca 1-2 cm. Men jag tycker att dom är så fina så hon fick ha dom ändå. Fastän hon har sjukt mycket kläder så har mamma (jag) svårt att släppa taget. Jag är sån som köper samma kläder i olika storlekar.. Fastnar jag för något så är det kört!

Nu ligger hon och sover på mitt bröst och miljoner tankar far runt i huvudet. Hur man kan älska någon så mycket, hur fort det går. Att det ligger en liten människa här med egna tankar och egen vilja. Och en alldeles egen personlighet!! Hon har hunnit bli sex veckor nu och under den sista veckan har det hunnit hända så mycket. Hon är med mycket mer och tycker inte om när man lägger henne ner i vagnen tex när vi är ute eller shoppar. Hon vill vara med och titta och numer vill hon stå i knät( med hjälp förstås). Att sitta i knät när vi pratar men vill absolut inte ligga i famnen. Svarar med mimik när man pratar med henne. Älskade unge!! hennes leende är oslagbart, charmar vemsomhelst! Vår gobit!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Valle vill också stå och sitta. Det får inte vara en lugn stund. Säger då det den ungen blir rastlös efter 5min i babysittern. Vet inte vad jag ska hitta på inga leksaker är roliga. Man ska hoppa och dansa med han för han ska vara nöjd. Vi har fått låna en Babybjörnsele av Andreas syster som vi har till Valle. Älskar den han somnar nästan på en gång när han sitter. Super smidigt när man är och handlar eller när Valle vägrar ligga eller sitta här hemma. jag orkar inte bära runt på han annars.

2012-08-08 @ 18:10:56
URL: http://mrs-voorhees.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback