En bäckbydag!

2012-08-30 15:52:15
» Kommentarer(0) «


Vaknade imorse med världens huvudvärk så efter jag matat Lo och varit ute med Thea så tog jag en Ipren och så gick vi och la oss igen. vaknade av ett sms från Johans mamma som bjöd över oss på lunch på sin lediga dag. Så vi gjorde oss iordning och åkte ut till bäckby och fick väldens godaste spagetti med köttfärssås, sallad och fetaost serverad. Efteråt så lämnade kvar Lo och tog en långpromenad runt bäckby med Thea. Gjorde ett litet stop hos mormor för att se hur hon mådde. Gick vidare och när jag kommit till hällbyskolan så kommer världens sötaste unge fram med hänslen och glasögon och frågar om han får klappa, vilket han såklart fick. Thea stormtrivs av all uppmärksamhet. Gick vidare en liten bit och där möter vi en kille med tre amstaff som han släpper lös när vi börjar närma oss. Och på mindre än 2 sekunder måste man göra en plan i huvudet hur man ska lura Thea att inte se dessa hundar så vi vek hastigt av. Tittade bakom och såg att killen ändrade riktigt och gick efter oss med sina lösa hundar så då började thea och jag gå labyrintväg mellan radhusen. Visst att jag har fördomar mot såna hundar men först och främst så var dom tre och det spelar ingen roll om dom hade sprungit fram bara för att leka för Thea är inte den som är den utan hon är väldigt framåt och vill gärna ta kommandot och visa att hon bestämmer vilka alla hundar inte tillåter. Sen kan hon bli väldigt trängd av tre hundar som plötsligt springer mot henne och hon blir osäker. Detta har vi fått känna på när vi bodde i Sthlm och var inne i en hundrastgård. Sen vet man inte vilken koll han hade på sina hundar heller. Tycker dessutom att det är väldigt oansvarigt att släppa hundarna lösa precis mellan en skolgård och lekpark. Jaja, nog om det! När vi kom tillbaks igen så började det att åska, vilken tur vi hade som hann. Men jag trivs så bra på bäckby, känner mig så hemma här. Ena sidan av bäckby iaf, upp mot skälby. Och jag vet att johan också gör det, men det är ju därför vi båda kommer härifrån. Jaja Snart kommer Johan hit en sväng innan han åker vidare till fotbollsträningen och jag åker gör att se hur det går med Sannas och Tobias flytt! Oj vad det åskar, sitter här ute på altan och thea ligger lugnt bredvid. Älskade hund! Älskade unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback