Blåbär

2012-08-05 23:42:15
» Kommentarer(1) «


Först kommer perioden då man blir så glad när jordgubbarna börjar komma. Då blir det jordgubbar och glass eller jordgubbar med mjölk, tårta osv. Men när sommaren kommer har man hunnit tröttna och börjar längta tills hallonen kommer. Vi har ju hittat ett ställe där dom har självplock på vägen till vår stuga i Flen men har inte hunnit åkt dit än med tanke på att man haft fullt upp med lo. Men nu har det äntligen blivit blåbärssäsong. Som jag förstått finns det hur mycket som helst i skogarna. De andra åren har jag passat på att plocka med barnen på jobbet när vi varit ute i skogen men tror inte att jag kommer komma ut i skogen nu med tanke på att Lo är så liten ännu så det blir till att fixa färdigplockat. 2liter för 50 spänn, hur bra som helst. Oj vad bekväm man blir men lätt värt det.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag har varit där i GBG tre år i rad på deras på julmarknad.. Tycker att det är super mysigt! :-)
Mamma har varit i Köpenhamn, hon tycker de är för stort, omysigt och dyrt...
Så hon tycker om GBG... Men de är ju olika vad man tycker..
Kram ! :-)

2012-08-06 @ 08:42:43
URL: http://yossie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback